SEO – buďte vidět!

Co zkratka SEO znamená? Search Engine Optimization, což je v překladu Optimalizace pro vyhledávače nebo také Optimalizace nalezitelnosti na internetu. Vlastníte webovou stránku a chcete, aby ji navštívilo co nejvíce lidí? Je načase seznámit se se SEO. Více o tom, jak v podnikání držet krok s dobou, najdete v tomto článku.

Co to vlastně SEO je?

Je to metodika vytváření a upravování webových stránek takovým způsobem, aby si internetové vyhledávače (Google, Seznam… ) web spojili s klíčovými slovy a vyhodnotili jej jako autoritní. Tím se zlepší jejich pozice ve vyhledávačích = navštíví je více lidí.

Nejde tedy o žádnou reklamu. SEO pouze pomáhá na webovou stránku přivést uživatele, kteří mají sami o nabízený produkt nebo službu zájem.

Cílem je se ve výsledcích vyhledávání posunout na přední místa. V ideálním případě na první stránku. Ve většině případů se totiž jen velmi málo lidí “prokliká” na druhou nebo třetí stránku. Autoři internetových prohlížečů si toho jsou vědomi, a proto výsledky vyhledávání řadí podle autority.
Jestliže tedy víte, že internet obsahuje obrovské množství webových stránek, musíte nějak zvýšit své šance oproti ostatním. Způsobů je mnoho, ale investice do Optimalizace pro vyhledávače – SEO je z hlediska počtu návštěv a investované částky nebo času nejvýhodnější.

Více o SEO najdete zde.

Faktory, které vyhledávače hodnotí

V dnešní době jich existuje už více dvě stovky. Každý má navíc svou váhu, která se může měnit. Takovým pozitivním faktorem může být např. správně strukturovaný text, hustota klíčových slov nebo třeba tvar URL.

Samozřejmě jsou zde i negativní faktory – např. zkopírovaný obsah nebo použití nerelevantních klíčových slov. Tím riskujete různé penalizace nebo dokonce vyřazení z indexu konkrétního vyhledávače a to až na několik let.

Klíčová slova

Klíčová slova jsou opravdu klíčová. Důležité je najít slova vystihující obsah vašich webových stránek nebo váš business. Následně je třeba analyzovat nejčastěji hledané výrazy v této souvislosti a ty (nebo jim podobné) pak použít. Zkuste se na to podívat očima uživatele a pro získání informací o vyhledávanosti použijte plánovač klíčových slov v AdWords.

Nadpisy a titulky

Důležité jsou především nadpisy a titulky. Ty by měly obsahovat klíčová slova. Obsahuje-li titulek stránek místo obecných výrazů (např. Úvodní stránka) klíčová slova, je to také samozřejmě plus.

Linkbuilding

To je získávání zpětných odkazů na váš web z jiných domén. Důležité je zvolit správný postup. Nic jako univerzální návod neexistuje, ale je dobré vycházet z obecných zásad, které přizpůsobíte konkrétním webovým stránkám.

Důležité je získávat odkazy postupně, jako by je získával kvalitní obsah sám od sebe. Pokud jich totiž naberete během jednoho dne tisíc a pak měsíc žádné, vyhledávač takové odkazy vyhodnotí jako umělé a nebudou mít žádnou váhu.

Je lepší mít méně kvalitnějších odkazů než větší počet téměř nehodnotných. Vyplatí se tedy usilovat o odkazy z autoritativních zdrojů, i když je často obtížné je získat.

Důležitá je především tematická relevance a umístění odkazu. Web, ze kterého odkazujete na ten svůj, by měl mít příbuzné téma a odkaz by měl být obklopený tematickým textem.

SEO není dobré jen pro tvůrce webů

Tím, že tvůrci webových stránek používají SEO metody, pomáhají vlastně zvýšit kvalitu uživatelského prostředí. Uživatel tak snadněji najde odpověď na svou otázku nebo společnost nabízející přesně ty služby, které potřebuje. SEO tak přináší oboustranné výhody.

Úplně se na to necítíte?

Nevadí. Existuje mnoho společností, které tyto služby poskytují. Bude vás to sice stát nějaké peníze, ale tato investice se vám jistě vrátí.

Sice to můžete zkusit sami, ale riskujete tím nejen nízkou kvalitu a tím pádem i nízkou návštěvnost svého webu, ale také problémy v podobě negativních faktorů. Do kvalitního SEO se určitě investovat vyplatí!

InfoPress na Facebooku

Related posts

Leave a Comment