5 účinných tipů, jak vyhrát nad jarní únavou

Zažil to snad každý – po dlouhém zimním období se člověk s příchodem jara cítí unavený a bez energie. Také místo toho, abyste venku těžili z prvních slunečních paprsků, raději zůstáváte zalezlí doma v posteli? Právě pro Vás je tu několik zaručených tipů, jak jarní únavě předejít.

  • Dostatek vitamínů

Vitamíny – to je přesně to, co vaše tělo po zimě potřebuje. Zapomeňte ale na vitamínové kapsle z lékárny a naordinujte si ovoce a zeleninu ve všech možných úpravách. Vaše zdraví vám poděkuje a navíc ještě zhubnete nějaké to kilo. Ovoce a zelenina mají kromě vitamínů a minerálů také vysoký obsah vlákniny, tudíž dobře zasytí, ale na váze se nepodepíší. Můžete jich tedy zkonzumovat větší množství bez výčitek. Nebojte se barev, čím pestřejší bude váš talíř plný ovoce a zeleniny, tím lépe.

  • Odlehčený jídelníček

Přes zimu máte větší chuť na teplá a hlavně kaloricky vydatná jídla, která sice zahřejí, ale člověk by si po nich nejraději zdřímnul. Proto se není čemu divit, pokud nemůžete po zimě dopnout kalhoty a přes svetr se vám rýsuje další tukový záhyb. Jaro si přímo říká o změnu jídelníčku. Věděli to již naši předkové, kteří vždy po vánočních svátcích drželi půst. I vy se s příchodem jara pokuste omezit konzumaci masa, tučných i sladkých potravin a všech polotovarů plných všemožných „éček“.

  • Posilování imunity

V zimních měsících je vaše imunita vystavena neustálému přílivu virů či bacilů a musí čelit nejrůznějším virózám a nachlazením. Není tudíž divu, že je na jaře imunita oslabená, což se projevuje na vašem celkovém stavu. Zaměřte se proto od jara na svou imunitu a aktivně ji posilujte.

Začněte s otužováním. Otužovat se můžete nejen venku ale i doma tím, že to nebudete přehánět s topením. Chladnější klima je pro lidské zdraví přínosnější než přetopené místnosti. Den začínejte studenou sprchou nebo při sprchování střídejte teplou a studenou vodu.

Pijte ráno na lačný žaludek vlažnou vodu s citronem a šťávou z čerstvého zázvoru. To vaše tělo po ránu „nakopne“ a nastartuje metabolismus.

Také nezapomínejte na pohyb a pobyt na čerstvém vzduchu. Vyměňte upocené fitcentrum za městský park nebo les. Nevymlouvejte se na ošklivé počasí, pobyt venku v přírodě je tělu prospěšný za jakéhokoliv počasí.

  • Kvalitní odpočinek

Zapomeňte na odpočinek u televize nebo dlouhé vyspávání v posteli. Místo toho se naučte odpočívat aktivně pomocí pohybu a sportu. Není rozhodující, o jaký typ sportu se jedná, důležitá je pravidelnost a radost z pohybu. Může to být jen delší procházka či cesta do práce na kole. Ať už zařadíte do svého denního režimu běh či lekci jógy, posílíte tím svoji fyzickou kondici, pročistíte si hlavu a uděláte něco pro své celkové zdraví.

  • Dostatek spánku

Pokuste si najít denní řád, který vyhovuje vašim potřebám a kterého se budete držet. Proto si večer choďte lehnout ve stejnou hodinu a ráno opět vstávejte ve stejný čas. Pro vaše tělo je pravidelnost velmi důležitá, a pokud si zvykne na určitý spánkový režim, budete se pak budit příjemně odpočatí bez potřeby posunovat si každých pět minut budík. Netřeba připomínat, že by člověk měl spát alespoň 6 hodin, v ideálním případě pak 7-8 hodin, aby se cítil plně odpočatý.

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

Centrum-Zprávy.cz

Press-News.cz

Seznam-Novinek.cz

InfoPress na Facebooku

Related posts

Leave a Comment